Olimpiada "Zwolnieni z Teorii" 2023

Miło jest nam poinformować, że uczniowie z naszej szkoły tworzący projekty:

Civitas;

Na zdrowie w GŁOWIE;

Podaj rękę i mierz wysoko;

Zakręceni-wykształceni

ukończyli swoje projekty w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii i otrzymali tytuły finalistów oraz międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami wydany przez PMI ATP ceniony przez pracodawców na całym świecie!

Nauczyciele wspomagający działania młodzieży: Joanna Domuracka, Krystyna Słowicka 


 

Olimpiad "Zwolnieni z Teorii" 2022

Uczniowie naszej szkoły, już po raz trzeci, uczestniczyli w ogólnopolskim programie "Szkoła Kompetencji Przyszłości " - Zwolnieni z Teorii. Jest to praktyczna olimpiada, oparta na Metodzie Prawdziwych Projektów, autorskiej adaptacji na polskie warunki, metody stworzonej na Harvardzie, tzw. The field method. Zadaniem uczniów jest działanie w zespole - zaplanowanie oraz wdrażanie własnego projektu społecznego. W ten sposób zdobywają doświadczenie i praktyczne kompetencje niezbędne na rynku pracy, niemożliwe do zdobycia tradycyjnymi metodami nauczania. Zdobywają praktykę w prowadzeniu projektów, którą mogą wykorzystać na rozmowach rekrutacyjnych.

Ci, którzy dotrą do końca i zrealizują swój projekt ,odbierają międzynarodowy certyfikat zarządzania projektami wydany przez Project Management Institute ATP (PMI jest to prestiżowa instytucja zrzeszająca 500 tys. kierowników projektów z całego świata). 

W tym roku szkolnym szczęśliwymi posiadaczami takich certyfikatów zostało 11 uczniów: 

Natalia Grabek (lider), Natalia Ejsmont, Zofia Sławińska, Julia Janowska, Magdalena Jankowska, Magdalena Waszkiewicz, Weronika Pietruszewska, Natalia Bagińska, 

Anna Krajewska (lider), Jakub Kalinowski i Hanna Kilon. 

Anna Krajewska i Jakub Kalinowski otrzymali również certyfikaty potwierdzające ich umiejętności cyfrowe. 

Zespoły biorące udział w projekcie:

Projekt ,,Zwolnieni z teorii" - „5 minut dla kobiet”

Projekt ,,Zwolnieni z teorii" - spotkania wielopokoleniowe

Galeria zdjęć: "Szkoła Kompetencji Przyszłości"- Zwolnieni z teorii 2022


Olimpiada "Zwolnieni z Teorii" 2020

Dnia 25.02.2020 roku w naszej szkole odbyło się zakończenie Olimpiady ,,Zwolnieni z Teorii" . W wydarzeniu wzięło udział 260 uczniów. Spotkanie polegało na przedstawieniu prezentacji dla młodzieży naszego liceum. Tematem była walka z uzależnieniami, o której opowiedział funkcjonariusz straży granicznej.

Projekt zorganizowały uczennice klasy 1Egim w składzie:

Edyta Putra, Julia Augustynowicz, Julita Bednarska, Katarzyna Zawadzka oraz Amelia Piasecka.

 


 Olimpiada "Zwolnieni z Teorii" 2019

 

Wielki Finał Zwolnionych z Teorii 2019

Z przyjemnością informujemy, że uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Alfreda Lityńskiego w Suwałkach osiągnęli ogromny sukces w Olimpiadzie Szkół Kompetencji Przyszłości, zajmując 13 miejsce na 150 szkół uwzględnionych w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii 2019 (I miejsce w województwie podlaskim). 56 uczniów szkoły odebrało międzynarodowe certyfikaty z zarządzania projektami sygnowane przez Project Management Institute R.E.P. (PMI to prestiżowa instytucja zrzeszająca 500 tys. kierowników projektów z całego świata, która wyznacza globalne standardy w zarządzaniu). Uczniowie, realizując własne projekty społeczne (kampanie społeczne, wydarzenia publiczne, zbiórki charytatywne, projekty technologiczne), nauczyli się pracy  w grupie, zarządzania czasem, zdobyli umiejętności przywództwa. 

Za swoją kreatywność zostali uhonorowani wyróżnieniem podczas Wielkiego Finału Zwolnionych z Teorii 2019 w obecności Pani Ambasador USA w Polsce Georgette Mosbacher, przedstawicieli Google.org, Pracuj.pl, Allegro oraz mediów regionalnych i ogólnopolskich.

My w mediach społecznosciowych: https://www.facebook.com/pg/zwolnienizteorii/posts/


Opis projektu:

Grupa uczniów z klas IC, IE, IF oraz IIE uczestniczy w ogólnopolskim programie "Szkoła kompetencji przyszłości" - Zwolnieni z Teorii.

Program skierowany jest do szkół ponadgimnazjalnych otwartych na nowoczesne i praktyczne metody nauczania. Oparty jest na Metodzie Prawdziwych Projektów, autorskiej adaptacji na polskie warunki metody stworzonej na Harvardzie, tzw. "The field method". Zadaniem uczniów jest działanie w zespole - zaplanowanie oraz wdrażanie własnego projektu społecznego.

Uczniowie w ten sposób zdobywają doświadczenie i praktyczne kompetencje niezbędne na rynku pracy, niemożliwe do zdobycia tradycyjnymi metodami nauczania.

Aktywny udział w programie daje młodym ludziom poczucie własnej sprawczości, dostrzegają realne problemy społeczne i podejmują próby przeciwdziałania nim. Uczniowie mają możliwość uzyskania cenionego przez pracodawców, międzynarodowego certyfikatu z zakresu zarządzania projektami. 

 

Zespoły biorące udział w projekcie:

Spełniamy Bajkowe Marzenia

(NIE)ŚWIADOMI

PHONE OFF

Intensyfikujemy egalitaryzm

DoceniaMY Wolność

GIRLS FOR KIDS

Lektura nie wilkiem

#AlwaysBeYourself – warsztaty samopoznania

Kraina lasów, jezior i walki ze smogiem

Lokalni bohaterowie

 

Koordynator projektu: Krystyna Słowicka

Nauczyciele wspomagający: Kamil Wiszniewski, Joanna Domuracka, Jolanta Rogucka, Marcin Hościłowicz, Małgorzata Tomczak.

 

Print Download