Miło jest nam poinformować, że uczeń klasy IIA Szymon Gromczyński otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów. Uroczysta Gala wręczenia stypendium odbyła się 18.11.2022 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku.
Projekt „Lektorium Sejneńskie” kierowany jest do młodych ludzi z okolic Sejn w wieku licealnym. Uczestnicy poznają najważniejsze miejsca dziedzictwa kulturowego czterech miast polski Wrocławia, Gdańska, Warszawy i Lublina. Poznają muzea z bogactwem ich zasobów, zwiedzają nowoczesne, multimedialne wystawy, zabytki architektury z ich historią, odwiedzają teatry i sale koncertowe. Wszystko po to, żeby poszerzać wiedzę, doświadczać artystycznych doznań, rozwijać swą wrażliwość, by wyrastać na aktywnych odbiorców kultury i sztuki. W dniach 1 - 3 października 2022 r. odbył się pierwszy wyjazd naszego Lektorium Sejneńskiego. Grupa młodzieży z liceów w Sejnach, Suwałkach i Augustowa w towarzystwie tutorów i opiekunów z Sejn i Krasnogrudy wyruszyła w podróż do Trójmiasta.
Od 1 października do 9 grudnia 2022 r. można przesyłać zgłoszenia do wzięcia udziału w VI edycji konkursu "BizneSÓWKI - zaPARKuj swój Biznes", którego organizatorem jest Park Naukowo-Technologiczny w Suwałkach oraz Prezydent Miasta Suwałk. Celem Konkursu jest aktywizacja i pobudzanie rozwoju suwalskiej przedsiębiorczości wśród uczniów szkół ponadpodstawowych mających siedziby na terenie Miasta Suwałki chcących uruchomić i rozwijać własne firmy w Suwałkach. Zainteresowani konkursem uczniowie mogą zgłaszać się w szkole do Pani Joanny Domurackiej i Pani Krystyny Słowickiej.
W dniu 16 września 2022 r. obchodzimy Dzień Patrona III LO. - prof. Alfreda Lityńskiego - wybitnego polskiego uczonego, hydrobiologa i nauczyciela.
Zrób własny projekt społeczny i zdobądź międzynarodowy certyfikat. www.zwolnienizteorii.pl
Kolejny nasz projekt został doceniony. "Legend has it" realizowany przez klasę 3A zdobył Krajową Odznakę Jakości w programie eTwinning. Jego koordynatorem był pan Michał Sośnicki. Serdecznie gratulujemy!
Uczniowie naszej szkoły biorą udział w międzynarodowym projekcie "FROM GAME TO STEM" w ramach programu Erasmus+ KA2. Projekt realizuje pogłębienie wiedzy z przedmiotów ścisłych i podniesienie umiejętności językowych. W trakcie projektu nasi uczniowie i nauczyciele biorą udział w przedsięwzięciach z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, matematyka, fizyka, geografia, informatyka. Projekt realizowany jest we współpracy ze szkołami z Serbii, Hiszpanii, Turcji i Bułgarii. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
„Lekcja o Funduszach Europejskich” w naszej szkole! Nasza szkoła przystąpiła do projektu „Lekcja o Funduszach Europejskich VII”, której organizatorem jest Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Tegoroczna edycja projektu poświęcona jest zagadnieniom rozwoju lokalnego. Uczniowie poprzez grę planszową i materiały edukacyjne zrozumieją czym jest zaangażowanie mieszkańców w rozwój miejscowości i skąd brać środki na finansowanie pomysłów, które zmieniają lokalną przestrzeń.

 

 

Architektury i procesy z przeszłości ustępują miejsca bardziej nowoczesnym aplikacjom działającym w czasie rzeczywistym dzięki systemom IoT (Internet of Things) i zbieranym przez nie danym. Powstają dynamiczne platformy danych, a nasza zdolność do pozyskiwania danych przy użyciu najnowszych technik analitycznych rośnie. 

Dlatego aby zdobyć przewę i zwiększyć swoje szanse na rynku pracy, uczmy się nowych umiejętności. Umiejętności takie jak zbieranie, przechowywanie i wizualizacja danych uzyskanych z czujników IoT są bardzo poszukiwane. Podczas tego kursu można zdobyć informacje jak korzystać z analizy danych w działalności gospodarczej lub marketingowej. Spostrzeżenia te mogą pomóc firmom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji.

 

Umiejętności kształtowane podczas kursu:

- wykorzystanie języka programowania Python do tworzenia kodu, który odczytuje dane z czujników i przechowuje je w bazie danych SQL,

- wizualizowanie, czyszczenie, manipulowanie i integrowanie zbiorami danych,

- poznanie podstawowych zasad działania platform Big Data, takich jak Hadoop,

- wykorzystanie storytellingu do prezentowania spostrzeżeń uzyskanych z wyodrębnionych danych. 

 

Instruktor akademii : Joanna Domuracka