Rok szkolny 2021/2022 to wyjątkowy czas w historii naszej szkoły - świętuje ona bowiem Jubileusz 30-lecia swojego istnienia, który chcemy uczcić wieloma projektami i akcjami.
Miło jest nam poinformować, iż decyzją komisji oceniającej pomysły biznesowe w Konkursie "Biznesówki - ZaPARKuj swój biznes" I miejsce zdobył Miłosz Stojanowski prezentując swój pomysł biznesowy "100 filmowski" III miejsce zdobyły Gabriela Hołdyńska, Martyna Rutkowska i Aleksandra Paulakowska za pomysł biznesowy Wrotkarnia ,,Roll’n’Disco” Organizatorem konkursu BizneSÓWKI - ZaPARKuj swój BIZNES jest Miasto Suwałki oraz Park Naukowo-Technologiczny Polska-Wschód w Suwałkach sp. z o.o. Patronatu honorowego udzieliła Młodzieżowa Rada Miasta Suwałk. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka Serdeczne gratulacje!
Miło jest nam poinformować,że Nasza Szkoła otrzymała Europejski Puchar Europy czyli - europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych przyznawany przez Komisarz Unii Europejeskiej d.s. innowacji, badań naukowych, kultury, edukacji i sportu oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
W dniu 27 marca 2022 r. odbył się finał XX Międzyszkolnego Konkursu Grafiki Komputerowej "Plamka '22". Uczestnicy wykonywali prace na temat: "Złota Polska Jesień". Lista finalistów "PLAMKA '22": I miejsce Julia Kruszyłowicz, II miejsce Nina Kuprewicz, III miejsce Hanna Modzelewska, IV miejsce Piotr Kacprzyk. Serdeczne gratulacje!
Miło jest nam poinformować, że Martyna Wasilewska i Igor Barmuta uzyskali jeden z najlepszych wyników w Polsce w procesie rekrutacyjnym do XXVIII sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tym samym 1 czerwca 2022 będą reprezentować społeczność III LO w Suwałkach na posiedzeniu XXVIII sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży w Warszawie. Opiekun młodzieży: Konrad Wiśniewski
Szczepienia uczniów w wieku 12-18 lat – informacje dla szkół i placówek: Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/szczepienia-uczniow-w-wieku-12-18-lat--informacje-dla-szkol-i-placowek
Miło jest nam poinformować, że Projekt eTwinning "Wy(MYŚL)one wiadomości" realizowany przez uczniów klasy 3dP we współpracy z 9 szkołami w Polsce otrzymał Krajową Odznakę Jakości za wysoką jakość realizowanych zadań . Projekt dotyczył podniesienia świadomości korzystania ze źródeł internetowych oraz weryfikacji wiadomości. Koordynatorami projektu byli p. Marcin Hościłowicz i p. Konrad Wiśniewski. Serdecznie gratulujemy!

 

 

Język programowania Python jest szeroko stosowanym, interpretowanym, obiektowym i wysokopoziomowym językiem programowania z dynamiczną semantyką, używanym do programowania ogólnego. Został on stworzony przez Guido van Rossuma i wydany po raz pierwszy 20 lutego 1991 roku.

Jedną z niesamowitych cech Pythona jest fakt, że jest to praca jednej osoby. Zazwyczaj nowe języki programowania są opracowywane i publikowane przez duże firmy zatrudniające wielu profesjonalistów, a ze względu na zasady dotyczące praw autorskich, bardzo trudno jest wskazać jakąkolwiek osobę zaangażowaną w projekt. Python jest wyjątkiem.

W 1999 roku Guido van Rossum określił swoje cele dla Pythona:

- łatwy i intuicyjny język, tak samo potężny jak język głównych konkurentów;

- otwarte źródło, dzięki czemu każdy może przyczynić się do jego rozwoju;

- kod, który jest tak samo zrozumiały jak zwykły angielski;

- nadaje się do codziennych zadań, zapewnia krótki czas realizacji.

 

O programie kursu

Kurs PCAP: Programowanie w języku Python obejmuje wszystkie podstawy programowania w języku Python, a także ogólne pojęcia i techniki programowania komputerowego.

Kurs zapoznaje również z podejściem obiektowym. W swojej strukturze podzielony jest na sześć modułów.

Każdy uczeń ma dostęp do praktycznych materiałów, do ćwiczeń, laboratoriów, quizów i ocen, aby dowiedzieć się, jak wykorzystać umiejętności i wiedzę zdobytą podczas kursu oraz interakcję z niektórymi rzeczywistymi zadaniami i sytuacjami programistycznymi.

Uczniowie, którzy ukończą kurs, będą mogli wykonać zadania kodowania związane z podstawami programowania w języku Python oraz zrozumieć podstawowe pojęcia i techniki stosowane w programowaniu obiektowym.

Ponadto będą gotowi podjąć próbę uzyskania następujących kwalifikacji:

PCEP - Certified Entry-Level Python Programmer oraz PCAP - Python Certified Associate Programmer z OpenEDG Python Institute.

 


 

Program kursu

Moduł 1 - Wprowadzenie do języka Python i programowania komputerów

Istnieje więcej niż jeden Python

Moduł 2 - Typy danych, zmienne, podstawowe operacje wejścia-wyjścia, podstawowe operatory

Pierwszy program

Literały w języku Python

Operatory - narzędzia do manipulacji danymi

Zmienne

Moduł 3 - Wartości boolowskie, wykonanie warunkowe, pętle, listy i przetwarzanie list, operacje logiczne i bitowe

Podejmowanie decyzji w Pythonie

Pętle Pythona

Operacje logiczne i bitowe w języku Python

Listy - zbiory danych

Sortowanie prostych list - algorytm sortowania bąbelkowego

Listy w zaawansowanych aplikacjach

Moduł 4 - Funkcje, krotki, słowniki i przetwarzanie danych

Pisanie funkcji w Pythonie

Jak funkcje komunikują się z otoczeniem?

Zwracanie wyniku z funkcji

Zakresy w Pythonie

Moduł 5 - Moduły, pakiety, metody ciągów i list oraz wyjątki

Korzystanie z modułów

Kilka przydatnych modułów

Błędy 

Anatomia wyjątku

Niektóre z najbardziej przydatnych wyjątków

Znaki i ciągi

Charakter ciągów Pythona

Metody ciągów

Moduł 6 - Podejście obiektowe: klasy, metody, obiekty i standardowe cechy celu; Obsługa wyjątków i praca z plikami

Podstawowe pojęcia programowania obiektowego

Podejście proceduralne a obiektowe

Metody

Dziedziczenie - jedna z podstaw programowania obiektowego

Generatory i zamknięcia

Przetwarzanie plików

Praca z plikami

 

Instruktor: Joanna Domuracka