Zachęcamy do skorzystania z wyjątkowej oferty - warunkiem jest przesłanie do 9 czerwca 2023 r. krótkiego pomysłu na film. Partnerem Warsztatów jest Miasto Suwałki oraz Suwalski Ośrodek Kultury, organizator Festiwalu Filmowego “Wajda na Nowo”. Zadanie publiczne współfinansowane ze środków Województwa Podlaskiego.
Turniej Predator Games to największe w Europie Międzyszkolne Rozgrywki Esportowe. Udział w nim wezmą 1024 szkoły, które jako pierwsze dokonały rejestracji swoich zespołów. Nasza szkoła wyłoniła 16 osobową drużynę, która powalczy w Turnieju!
Miło jest nam poinformować, że uczniowie z naszej szkoły tworzący projekty: Civitas; Na zdrowie w GŁOWIE; Podaj rękę i mierz wysoko; Zakręceni-wykształceni ukończyli swoje projekty w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii i otrzymali tytuły Finalistów oraz Międzynarodowy Certyfikat z Zarządzania Projektami wydany przez PMI ATP ceniony przez pracodawców na całym świecie! Serdeczne gratulacje!
Zachęcamy do udziału w organizowanym przez Związek Cyfrowa Polska IT Fitness Test 2023 badaniu umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli. Cyfrowy sprawdzian pozwala sprawdzić poziom kompetencji w obszarach takich jak: sprawne korzystanie z Internetu, bezpieczeństwo i systemy komputerowe, narzędzia do współpracy i media społecznościowe, narzędzia biurowe,zdolności rozwiązywania złożonych problemów.
Zachęcamy uczniów do wzięcia udziału w międzyszkolnym, internetowym konkursie fotograficznym "W mojej małej okolicy". Konkurs trwa do 29 maja 2023, wystarczy opublikować post, który zawiera maksymalnie 3 zdjęcia na fejsbukowym funpage konkursu "W mojej małej okolicy - konkurs fotograficzny". Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody - sprzęt, szkolenia fotograficzne oraz udział w wystawie wraz z pasjonatami i profesjonalistami w dziedzinie fotografii.
21 marca 2023 r. w Państwowej Szkole Muzycznej odbył się Festiwal Talentów Młodzieży III LO. Można było obejrzeć 18 wspaniałych występów, nie tylko wokalnych, ale również tanecznych, malarskich, teatralnych, muzycznych, akrobatycznych oraz krawieckich.Jury, złożone z nauczycieli i uczniów, przyznało nagrodę Aurelii Jurczyk z klasy 1e, natomiast publiczność zachwycił zespół "Society's error". Serdeczne gratulacje!
Wszystkich miłośników grafiki komputerowej zapraszamy do wzięcia udziału w XXI Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej "PLAMKA '23". Regulamin Konkursu.
Miło jest nam poinformować, że uczeń klasy IIA Szymon Gromczyński otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów. Uroczysta Gala wręczenia stypendium odbyła się 18.11.2022 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku.
Miło jest nam poinformować, że Ewa Bartoszewicz uczennica klasy IVC zajęła III miejsce w VI edycjj konkursu "BizneSÓWKI - zaPARKuj swój Biznes". Nagroda za napisanie i przedstawienie swojego biznesplanu to 3tys. zł. Serdecznie gratulujemy!
W ramach projektu #eTwinning Think before you click Uczniowie z 2c wraz ze swoimi rówieśnikami z innych szkoł z Polski i Włoch analizują przyczyny i skutki fałszywych informacji, przygotowują materiały edukacyjne ( krzyzówki, definicje, gry) dotyczace fake news, fact-checking i cyberbezpieczeństwa. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz

 

 

Język programowania Python jest szeroko stosowanym, interpretowanym, obiektowym i wysokopoziomowym językiem programowania z dynamiczną semantyką, używanym do programowania ogólnego. Został on stworzony przez Guido van Rossuma i wydany po raz pierwszy 20 lutego 1991 roku.

Jedną z niesamowitych cech Pythona jest fakt, że jest to praca jednej osoby. Zazwyczaj nowe języki programowania są opracowywane i publikowane przez duże firmy zatrudniające wielu profesjonalistów, a ze względu na zasady dotyczące praw autorskich, bardzo trudno jest wskazać jakąkolwiek osobę zaangażowaną w projekt. Python jest wyjątkiem.

W 1999 roku Guido van Rossum określił swoje cele dla Pythona:

- łatwy i intuicyjny język, tak samo potężny jak język głównych konkurentów;

- otwarte źródło, dzięki czemu każdy może przyczynić się do jego rozwoju;

- kod, który jest tak samo zrozumiały jak zwykły angielski;

- nadaje się do codziennych zadań, zapewnia krótki czas realizacji.

 

O programie kursu

Kurs PCAP: Programowanie w języku Python obejmuje wszystkie podstawy programowania w języku Python, a także ogólne pojęcia i techniki programowania komputerowego.

Kurs zapoznaje również z podejściem obiektowym. W swojej strukturze podzielony jest na sześć modułów.

Każdy uczeń ma dostęp do praktycznych materiałów, do ćwiczeń, laboratoriów, quizów i ocen, aby dowiedzieć się, jak wykorzystać umiejętności i wiedzę zdobytą podczas kursu oraz interakcję z niektórymi rzeczywistymi zadaniami i sytuacjami programistycznymi.

Uczniowie, którzy ukończą kurs, będą mogli wykonać zadania kodowania związane z podstawami programowania w języku Python oraz zrozumieć podstawowe pojęcia i techniki stosowane w programowaniu obiektowym.

Ponadto będą gotowi podjąć próbę uzyskania następujących kwalifikacji:

PCEP - Certified Entry-Level Python Programmer oraz PCAP - Python Certified Associate Programmer z OpenEDG Python Institute.

 


 

Program kursu

Moduł 1 - Wprowadzenie do języka Python i programowania komputerów

Istnieje więcej niż jeden Python

Moduł 2 - Typy danych, zmienne, podstawowe operacje wejścia-wyjścia, podstawowe operatory

Pierwszy program

Literały w języku Python

Operatory - narzędzia do manipulacji danymi

Zmienne

Moduł 3 - Wartości boolowskie, wykonanie warunkowe, pętle, listy i przetwarzanie list, operacje logiczne i bitowe

Podejmowanie decyzji w Pythonie

Pętle Pythona

Operacje logiczne i bitowe w języku Python

Listy - zbiory danych

Sortowanie prostych list - algorytm sortowania bąbelkowego

Listy w zaawansowanych aplikacjach

Moduł 4 - Funkcje, krotki, słowniki i przetwarzanie danych

Pisanie funkcji w Pythonie

Jak funkcje komunikują się z otoczeniem?

Zwracanie wyniku z funkcji

Zakresy w Pythonie

Moduł 5 - Moduły, pakiety, metody ciągów i list oraz wyjątki

Korzystanie z modułów

Kilka przydatnych modułów

Błędy 

Anatomia wyjątku

Niektóre z najbardziej przydatnych wyjątków

Znaki i ciągi

Charakter ciągów Pythona

Metody ciągów

Moduł 6 - Podejście obiektowe: klasy, metody, obiekty i standardowe cechy celu; Obsługa wyjątków i praca z plikami

Podstawowe pojęcia programowania obiektowego

Podejście proceduralne a obiektowe

Metody

Dziedziczenie - jedna z podstaw programowania obiektowego

Generatory i zamknięcia

Przetwarzanie plików

Praca z plikami

 

Instruktor: Joanna Domuracka