Miło jest nam poinformować, że uczniowie klasy 2D grupa 2 zdobyli Krajową Odznakę Jakości za projekt eTwinning ECO-LOGICAL and TRENDY. Opiekun młodzieży: Marcin Hościłowicz. Serdecznie gratulujemy!
Miło jest nam poinformować, że uczniowie klasy 2D grupa 2 zakwalifikowali się do finału Międzynarodowego Konkursu na esej - A Letter to Myself from 2030 zorganizowanego przez Goi Peace Foundation. Opiekun młodzieży: Marcin Hościłowicz
"Zachowanie wzorów rękodzieła ludowego (Garncarstwo, Haft, Kuchnia)" to projekt w głównej mierze skierowany do młodzieży szkolnej z Suwałk, Tarnopola oraz Brześcia. Koordynatorzy projektu: Joanna Domuracka i Jolanta Rogucka
Miło jest nam poinformować, że drużyna naszej szkoły w składzie: Alicja Bagińska, Anna Wołczek, Wiktoria Arciszewska i Izabela Sychowska zwyciężyła w miejskim etapie ,,DeBBaty'' i awansowała do Mistrzostw Polski Debat Oksfordzkich organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Opiekun młodzieży: Konrad Wiśniewski. Serdecznie gratulujemy!
Zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału w Konkursie Fotograficznym "Suwalszczyzna okiem obiektywu" w następujących kategoriach: Krajobraz - "Szlak czerwony im. Alfreda Lityńskiego w Wigierskim Parku Narodowym" oraz Fauna i Flora - "Szlak czerwony im. Alfreda Lityńskiego w Wigierskim Parku Narodowym". Prace można przesłać na 3lostrona@gmail.com. Regulamin Konkursu.
Miło jest nam poinformować, że nowym przewodniczącym Młodzieżowej Rady Miasta Suwałki został Jakub Amelian, uczeń naszej szkoły. SERDECZNIE GRATULUJEMY!
Nasza nowa przestrzeń do kreowania pomysłów, rozwijania zainteresowań uczniów. Opiekun pracowni: Małgorzata Tomczak

Ordynacja wyborcza Wybory cząstkowe Protokół z wyborów końcowych

ORDYNACJA WYBORCZA

O wyborze Patrona szkoły zdecydują uczniowie, rodzice, nauczyciele i niepedagogiczni pracownicy szkoły w ogólnoszkolnych wyborach, które odbędą się 20.01.2011 r. w III Liceum Ogólnokształcącym w Suwałkach.
W wyborach może wziąć udział każdy uczeń, rodzic/opiekun prawny lub oboje rodziców/opiekunów prawnych oraz nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni.

Aby trzy gremia szkolne miały jednakową siłę wyborczą:
- uczeń dysponuje jednym głosem,
- obydwoje rodziców, czy jedno z rodziców/opiekunów głosujących w imieniu obojga, dysponują jednym głosem,
- głos nauczyciela czy pracownika niepedagogicznego, jest przeliczany proporcjonalnie do liczby uczniów uczących się w szkole, /w szkole jest 526 uczniów, a 55 pracowników/ co stanowi: 9,56 = 10 pojedynczych głosów.

Listy uprawnionych do głosowania zostaną przygotowane przez sekretariat szkoły (uczniowie, rodzice, nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni). 
Karty do głosowania zostaną opracowane, przygotowane i opieczętowane oraz zabezpieczone przez zespół do przeprowadzenia projektu.
Głosowanie potrwa jeden dzień, odbędzie się 20.01.2011 r. w godz. od 10.00 do 17.30 W komisji wyborczej zasiądą przedstawiciele uczniów /2/, rodziców /2/ oraz nauczycieli i niepedagogicznych pracowników szkoły /2/. 
Przebieg głosowania muszą obserwować co najmniej 3 osoby powołane do komisji wyborczej. Osoba, która przystąpi do głosowania powinna okazać komisji dokument tożsamości ze zdjęciem. Każdy uprawniony do udziału w wyborach potwierdzi własnoręcznym podpisem na liście wyborczej odbiór karty do głosowania.

Aby głos był waży należy postawić znak X w kwadratowym polu tylko przy jednym z kandydatów. 

W czasie plombowania, otwierania urny wyborczej i liczenia głosów muszą być obecni oprócz wszystkich członków komisji wyborczej (6), przewodniczący SU, przewodnicząca zarządu RR i koordynator projektu.

Wyniki głosowania zostaną podane do publicznej wiadomości 21.01.2011r.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem wyborów sprawują członkowie zespołu do realizacji projektu NADANIE IMIENIA SZKOLE w składzie: Elżbieta Zienda-Żywiczyńska, Ewa Sidorek, Katarzyna Witkowska, Danuta Worobiczuk, Jolanta Żukowska. 

Zespół do projektu
NADANIE IMIENIA SZKOLE