Miło jest nam poinformować, że Szymon Gromczyński uczeń klasy 4A otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów. We wtorek 26 listopada 2024 r. w II Liceum Ogólnokształcącym w Białymstoku odbyła się uroczystość wręczenia dyplomów stypendystom Prezesa Rady Ministrów na rok szkolny 2024/2025. Serdecznie gratulujemy!
Miło jest nam poinformować, że drużyna z naszej szkoły w składzie: Julia Szulc, Julia Kowalewska oraz Amelia Szymanowska z klasy 3C1 zajęła II miejsce w konkursie "BizneSÓWKI", którego organizatorem jest Park Naukowo-Technologiczny w Suwałkach oraz Prezydent Miasta Suwałk. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka. Serdeczne gratulacje!
Miło jest nam poinformować, że Maciej Dyczewski zajął I miejsce, a Krzysztof Orchowski II miejsce w konkursie wiedzy o Sejmie, zorganizowanym z inicjatywy Posła na Sejm RP Pana Jacka Niedźwiedzkiego oraz Biura Komunikacji Społecznej Kancelarii Sejmu. Opiekun młodzieży: Konrad Wiśniewski
W dniu 16 września 2024r. obchodzimy Dzień Patrona III LO - prof. Alfreda Lityńskiego.
#ErasmusDays w Trzecim: 14 - 18 październik 2024 r.
INFORMATOR: POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
11 października 2024 r. w auli III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Suwałkach odbyły się miejskie Obchody Dnia Edukacji Narodowej. Nagrody uznaniowe za wytrwałą pracę otrzymało 48 nauczycieli i dyrektorów.
Wszystkich miłośników wykorzystania technik komputerowych do celów wizualizacji artystycznej zapraszamy do wzięcia udziału w XXIII Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej "PLAMKA '25". Temat konkursu: "Piękno lasu" Organizatorzy: Joanna Domuracka, Jan Czerniecki

 

Nazwa CLIL (Content and Language Integrated Learning) wywodzi się z języka angielskiego i oznacza zintegrowane nauczanie przedmiotowo - językowe. CLIL polega na nauczaniu wybranych przedmiotów w języku ojczystym i w języku obcym.

Od roku szkolnego 2015/2016 w wybranych klasach naszej szkoły realizowana jest innowacyjna metoda dwujęzyczności w zakresie integracji treści kształcenia języka angielskiego z programem nauczania. Metoda ta pozwala na połączenie treści z zakresu edukacji środowiskowej (geografia), ekonomicznej (podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce), historycznej (historia) oraz informatycznej z nauczaniem językowym. To innowacyjne połączenie nie tylko nie zakłóca realizacji podstawy programowej w rozszerzonym zakresie, a wręcz przeciwnie pozwala na jej uzupełnienie i poszerzenie o treści lingwistyczne. 

Nauczyciel posiadający odpowiednie kwalifikacje do nauczania języka angielskiego prowadzi część zajęć w języku polskim, a część w języku angielskim. Uczestniczą regularnie w projektach anglojęzycznych takich jak: Projekt "Włącz-My tryb EKO" czy Projekt "CLICK AND CLIL".

Nauczyciele zwracają się do uczniów w sprawach organizacyjnych również po angielsku. Z czasem udział języka obcego w wypowiedziach jest coraz większy, a co najważniejsze odbywa się w sposób naturalny, bez nacisku ze strony nauczyciela. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasi uczniowie pozbywają się bariery występującej podczas komunikacji w języku obcym.