26 września 2024 r. w naszej szkole odbyło się wyjątkowe wydarzenie z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych. Uczniowie przygotowali prezentacje strojów związanych z wybranym krajem, podkreślając tym samym różnorodność i bogactwo kulturowe Europy. Tematem przewodnim tego roku były stroje polskie oraz greckie.
20 września 2024 r. w III LO w Suwałkach odbyła się regionalna konferencja warsztatowa dla nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych z województwa podlaskiego i województw ościennych. W trakcie regionalnej konferencji uczestnicy wydarzenia mieli okazję zapoznać się z unijnym programem eTwinning. Ambasador eTwinning w III LO w Suwałkach: Marcin Hościłowicz
W dniu 16 września 2024r. obchodzimy Dzień Patrona III LO - prof. Alfreda Lityńskiego.
INFORMATOR: POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

 

Nazwa CLIL (Content and Language Integrated Learning) wywodzi się z języka angielskiego i oznacza zintegrowane nauczanie przedmiotowo - językowe. CLIL polega na nauczaniu wybranych przedmiotów w języku ojczystym i w języku obcym.

Od roku szkolnego 2015/2016 w wybranych klasach naszej szkoły realizowana jest innowacyjna metoda dwujęzyczności w zakresie integracji treści kształcenia języka angielskiego z programem nauczania. Metoda ta pozwala na połączenie treści z zakresu edukacji środowiskowej (geografia), ekonomicznej (podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce), historycznej (historia) oraz informatycznej z nauczaniem językowym. To innowacyjne połączenie nie tylko nie zakłóca realizacji podstawy programowej w rozszerzonym zakresie, a wręcz przeciwnie pozwala na jej uzupełnienie i poszerzenie o treści lingwistyczne. 

Nauczyciel posiadający odpowiednie kwalifikacje do nauczania języka angielskiego prowadzi część zajęć w języku polskim, a część w języku angielskim. Uczestniczą regularnie w projektach anglojęzycznych takich jak: Projekt "Włącz-My tryb EKO" czy Projekt "CLICK AND CLIL".

Nauczyciele zwracają się do uczniów w sprawach organizacyjnych również po angielsku. Z czasem udział języka obcego w wypowiedziach jest coraz większy, a co najważniejsze odbywa się w sposób naturalny, bez nacisku ze strony nauczyciela. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasi uczniowie pozbywają się bariery występującej podczas komunikacji w języku obcym.