Grupa uczniów z klas IC, IE, IF oraz IIE uczestniczy w ogólnopolskim programie "Szkoła kompetencji przyszłości" - Zwolnieni z Teorii. Program skierowany jest do szkół ponadgimnazjalnych otwartych na nowoczesne i praktyczne metody nauczania. Oparty jest na Metodzie Prawdziwych Projektów, autorskiej adaptacji na polskie warunki metody stworzonej na Harvardzie, tzw. "The field method". Zadaniem uczniów jest działanie w zespole - zaplanowanie oraz wdrażanie własnego projektu społecznego. Koordynator projektu: Krystyna Słowicka
Już po raz dwudziesty pierwszy 21 marca 2019r. z okazji pierwszego dnia kalendarzowej wiosny zorganizowany został przegląd talentów „Prezentacje”. Swoje umiejętności w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia zaprezentowało dziesięcioro uczniów III LO wraz z przyjaciółmi. Organizatorem tegorocznego konkursu była klasa IA. Opiekun młodzieży: Elżbieta Zienda-Żywiczyńska.
W dniu 22 marca 2019r. odbył się finał XVII Międzyszkolnego Konkursu Grafiki Komputerowej "PLAMKA '19". Uczestnicy w ciągu dwóch godzin zegarowych tworzyli pracę na temat: "Kosmiczne opowieści". I miejsce zajęła Agata Symonowicz z Zespołu Szkół nr 1 w Suwałkach.
Strona www.suwalkinaszapasja.cba.pl została stworzona dla pasjonatów historii Suwałk. Funkcjonuje jako dodatek do strony Zespołu Szkół nr 1 w Suwałkach. W założeniu jest platformą dla uczniów, którzy interesują się przeszłością regionu.
Wszystkich uczniów naszej szkoły zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym "Suwalszczyzna okiem obiektywu" w kategorii krajobraz "Szlak czerwony im. Alfreda Lityńskiego w Wigierskim Parku Narodowym".
Podsumowanie wyników IV części Ligi Matematycznej. Kolejność czołowych miejsc po tym etapie wygląda następująco: 1 miejsce - Rogucka Marlena, 2 miejsce - Omilianowicz Julia, 3 miejsce - Siejwa Damian. Indywidualne wyniki można uzyskać u p. W Makowskiego.
16 października rozpoczęła się realizacja Projektu IPN "Łączka i inne miejsca poszukiwań". W projekcie biorą udział: Julia Lewoc 1e, Izabela Walicka i Natalia Romaś z 1f, Maria Mazurkiewicz 1c, Izabela Borkowska 2a, Wiktoria Wiśniewska 2e. Projekt poświęcony jest poszukiwaniom nieznanych miejsc pochówku ofiar reżimów totalitarnych. Uczestnicy poznają rolę poszczególnych dziedzin nauki (m.in. archeologia, antropologia, genetyka) w programie poszukiwań i identyfikacji, poprzez losy jednostek zdobędą wiedzę o historii najnowszej, będą się uczyć poszanowania dla życia ludzkiego oraz odpowiedzialności za swoje czyny i decyzje. Finał będzie okazją do zaprezentowania swoich refleksji w postaci krótkich etiud filmowych, których tematyka będzie nawiązywała do projektu. Opiekun młodzieży: Katarzyna Witkowska
Miło jest nam poinformować, że nowym przewodniczącym Młodzieżowej Rady Miasta Suwałki został Jakub Amelian, uczeń naszej szkoły. SERDECZNIE GRATULUJEMY!
Nasza nowa przestrzeń do kreowania pomysłów, rozwijania zainteresowań uczniów.
Realizujemy projekt szkolny z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę pt. „Miejsca pamięci o bohaterach Niepodległej w przestrzeni mojego miasta”. Uczniowie gromadzą i opracowują informacje na temat miejsc pamięci w Suwałkach, wyszczególnionych w „Kartach obiektów pamięci w Suwałkach”. Opiekun młodzieży: Katarzyna Witkowska

Wyjście na film Juliusza Machulskiego pt. "Szwadron - listopad 2013 r.

14 listopada 2013 r. wszystkie klasy pierwsze obejrzały w kinie Lumiere film Juliusza Machulskiego pt. Szwadron.
Wyjście do kina, zaplanowane w harmonogramie innowacji Powstanie styczniowe. Pamiętamy po 150. latach pozwoliło również uczniom klas pierwszych zapoznać się z wizją powstania widzianego oczami różnych bohaterów filmu.

Charakterystyka bohatera filmu „Szwadron” w reżyserii Juliusza Machulskiego.
Baron Jeremin jest jednym z dragonów tłumiących powstanie styczniowe. Ma około 20 lat i pochodzi z rosyjskiej rodziny szlacheckiej.
Do wojska wstąpił, aby zaimponować damie poznanej w Petersburgu. Powstanie w Polsce jest dla niego doskonałą okazją do zdobycia uznania i chwały oraz serca ukochanej. Początkowo przypuszcza, że tłumienie powstania to swoistego rodzaju manewry nie mające nic wspólnego z regularną walką, ale szybko przekonuje się o swojej pomyłce. Wydarzenia, w których uczestniczy zmieniają całkowicie jego punkt widzenia, dochodzi on do wniosku, że powstańcy nie giną bez powodu lecz walczą o ideę niepodległości. Wracając już jako zwycięzca z orderem na mundurze czuje się wewnętrznie pokonany, wie że zabijanie ludzi heroicznie walczących o wolność swojej ojczyzny nie jest żadnym powodem do chwały.
W moim przekonaniu baron Jeremin jest jak najbardziej postacią pozytywną. Na jego przykładzie idealnie widać, że ceniono Polaków za heroiczną walkę, nawet w obliczu nieuniknionej klęski.

Szymon Romanowski Ia